Vacanţă


Bună ziua din Tokyo….Azi e ultima zi din 2012 şi ultimul meu post pentru anul acesta. Iar am uitat cu desăvârşire de blogul meu…până când aseară mi-a adus aminte bunul meu prieten că ar fi cazul să mai scriu pe ici pe colo câte o experienţă…câte un gând….Aşa că ascultându-i cererea şi opinia am spus să scriu un post azi..ultima zi….

Ultimul meu post a fost la sfârşitul lunii noiembrie….Şi de atunci m-am oprit….M-am oprit brusc şi din nou pentru o lună…o lună în care nu pot spune că am făcut multe…nici măcar de vizitat…..Dar aşa scurt am să încerc să rezum luna decembrie …sau ce îmi mai amintesc că am făcut şi pe unde am fost….

Mi-am început luna decembriDSCN2666e cu o plimbare prin Asakusa alături de Crina. Ziceam eu că vreau să merg….să văd faimosul templu de la Asakusa şi prin urmare am ajuns şi noi acolo…un loc genial de cumpărat cadouri…şi cum venea Crăciunul …le-am luat celor dragi câte un breloc….câte o felicitare mai aşa cu iz japonezesc… Am cumpărat vrute şi nevrute şi am descoperit că la Asakusa se vând kimonouri…

 

După câteva zile sau vreo săptămână am văzut şi eu cum e la bunraku…adică teatrul japonez de păpuşi…păpuşile sunt mari…nu cum suntem noi europenii obişnuiţi şi deseori sunt mânuite de 3 păpuşari….cel mai îndemânatic e cel care are grija de cap şi mâna dreaptă şi deseori are voie să nu poarte cagulă (de DSCN2699hoţ…glumesc) pe cap…adică toţi sunt îmbrăcaţi în haine negre din cap până în picioare de nu le vezi nici măcar un fir de păr. Apoi cel mai neîndemânatic e cel care are grijă de picioare…dar chiar şi aşa trec ani buni până când cineva are voie să iasă pe scenă….Apoi în partea dreaptă se află povestitorii şi cei care cântă la shamisen…..din păcate nu am apucat să le fac poze pentru că nu ni s-a permis….

După ce am stat 3 ore la bunraku de mi-am rupt spatele pe scaun…am luat-o frumos prin curtea palatului imperial….împreună cu alte colege şi cu nişte japonezi…DSCN2755 

Restul lunii decembrie mi-am petrecut-o între şcoală şi diferitele mini activităţi pe care le-am mai avut pe ici colo prin cămin…sau afară…..Am fost de exemplu la un nomikai….sau la o băută cum spune românul cu colegii mei de la japoneză şi inclusiv domnul profesor…a fost frumos…însă oricum o iei …e scump rău….plăteşti pentru două ore 2500 de yeni ….bei întradevăr cât poţi în două ore…şi de obicei primeşti şi mâncare, dar tot scump rămâne…..apoi am fost la karaoke….primul meu karaoke care a fost foarte frumos…..dar şi destul de scump…cam tot vreo 2500 de yeni…..a fost minunat…până când mă uitam în portofel şi îmi dădeam seama cât am cheltuit…apoi spuneam treacă meargă…ce să îi faci….mai trebuie şi distracţie…..

Ultimele lucruri făcute de la Crăciun încoace stau cam aşa….am fost la un concert de taiko superb dar lung….aproape 3 ore….am mâncat tort cu coleguţele mele din cămin….am fost la Hobbitul şi la filmul One piece (la care doar finalul mi-a plăcut enorm)…..m-am întâlnit cu Ran….o prietenă care a fost un an de zile la studii în România şi acum e în Japonia….şi mi-am comandat marea mea dragoste Kindle Fire Hd…apărut luna aceasta …nu ştiu dacă în Japonia sau per ansamblu….DSCN2821

Oricum….a fost o lună intensă sau cel puţin în ultimele două săptămâni….

Apoi ieri….30 decembrie 2012…ne-am hotărât câţiva din cămin…adică 4 voinici…să facem fiecare mâncărică tradiţională de la noi de prin zonă….şi am făcut din nou sarmale….sarmale si salata de beouf….au ieşit bune din moment ce abia găseşti ingrediente care să semene cu ceea ce avem noi însă am avut mare mare noroc cu ceea ce mi-a adus Titus din România…condimente pentru sarmale…..ieri…m-am pus voinică şi am muncit de la 4 până la 8 în continuu la sarmale….dar ce m-a bucurat a fost că americanca a venit şi m-a ajutat…a spălat una alta….am fiert varza împreună (da fiert pentru că japonezii au de toate însă nu varză murată)…am împachetat apoi varza cu carnea tot împreună…şi a venit şi fata din Mongolia şi ne-a ajutat…..aşadar am avut aseară pe masă mâncare mongoleză….coreană….şi americană….toate s-au mâncat în prostie…ca să nu mai spun că am avut şi dulciuri…..a fost o seară frumoasă…în care am gătit în prostie…şi după ce am făcut două oale de sarmale…(oale mai micuţe aşa, nu gigantice ca în stil românesc), una s-a mâncat aşa din zbor cu smântână…..A fost frumos…..DSCN2826 DSCN2827

 

 

 

 

 

 

Iar acum 31 decembrie 2012, ora 16.46 scriu ultimul articol pe luna decembrie a anului 2012….iar la sfârşitul acestui articol tot ce vreau e să vă urez un călduros La multi ani…..şi fie ca Anul Nou să vă aducă tot ceea ce vă doriti…..O seara frumoasă şi să mâncaţi multă mâncare românească şi pentru mine cei de acasă…iar cei care sunt în străinătate să aveţi un revelion aşa cum vă doriţi…..

P.S.: O să scriu cum mi-am petrecut revelionul anul viitor…La muuulti ani!!!!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

